چگونه قهوه بخریم ؟

قهوه هم همانند هویج یا خیار و میوه های دیگر، هنگامی که چیده می شود اگر زود مصرف نشود خراب می شود، کیفیت قهوه نیز پس از رست و ماندگاری چند روزه کاسته می شود.
چگونه قهوه بخریم ؟

چگونه قهوه بخریم؟

قهوه هم همانند هویج یا خیار و میوه های دیگر، هنگامی که چیده می شود اگر زود مصرف نشود خراب می شود، کیفیت قهوه نیز پس از رست و ماندگاری چند روزه کاسته می شود.

این که بدانید قهوه شما در چه زمانی رست شده است برای فهمیدن میزان تازگی قهوه بسیار مؤثر است، بنابراین از خرید هرگونه کیسه قهوه بدون همراه داشتن تاریخ رست مهر و موم شده (یا حتی یادداشت شده) بر روی آن خودداری کنید. باید از خرید قهوه از قبل آسیاب شده نیز پرهیز کرد، چون به مانند میوه های تکه تکه شده فرآیند فاسد شدن آن ها سریع تر طی می شود. خرید قهوه های آسیاب شده تنها در زمانی پیشنهاد می شود که یا شما در مسافرت هستید و گرایندر (آسیاب کن) شما خراب است و یا این که گرایندر ندارید، آن هم به این شرط که قهوه به تازگی رست شده باشد.

کیسه قهوه هُل کافی

عامل مهم بعدی این است که بدانیم قرار است اسپرسو را چگونه دم آوری کنیم. قهوه اسپرسو که معمولاً به همین نام شناخته می شود، رست تیره تری دارد و در اکثر مواقع به صورت بلند (ترکیب چند قهوه مختلف) استفاده می شود. قهوه های اسپرسو سینگل اورجین (تک خاستگاه) امروزه بسیار محبوب شده اند، با این وجود این قهوه ها برای طبیعت آرامی که دارند انتخاب می شوند (قابلیت ردیابی دارند).

قهوه هایی که برای برو کردن (دم کردن) به روش سنتی مورد استفاده قرار می گیرند، اصولاً لایت رست (روشن) هستند تا اسیدیته قهوه و محصولات یک کشور خاص، ایالت خاص یا یک کمپانی خاص را برجسته تر کنند. قهوه دمی مانند ویسکی مالت می باشد، به این صورت که برای هر منطقه و زمان و نحوه فرآوری به خصوص است و طیف گسترده تری از ترکیبات مختلف اسپرسو را شامل می شود. قهوه های لایت رست می توانند به عنوان اسپرسو نیز استفاده شوند، اما تنها در حالتی که دانه های قهوه شما کاملاً اسیدیته پایینی داشته باشد.

قهوه های دارک رست می توانند توسط روش های سنتی بروئینگ، دم آوری شوند اما نتیجه نهایی حاصل از این انواع قهوه، نیاز به اسیدیته بالا دارد تا بتواند طعمی شفاف به شما ارائه دهد. همیشه این نکته را به خاطر بسپارید، قهوه ها را منظم و در اندازه های کم بخرید، یا این که میزان مصرف خود را به یک رست مستر به اشتراک بگذارید و به طور منظم قهوه دریافت کنید که می تواند یکی از بهترین راه های کشف قهوه های هیجان انگیز باشد. یک کیسه تازه قهوه، که بسیار خوب رست شده باشد و اگر روش درست دم آوری آن انتخاب بشود، می تواند شما را در بهترین مسیر قرار دهد.

میزان رست قهوه

فراتر از آن، می توان به دنیای کاملی از عطر و طعم و اصالت و روش های فرآوری قهوه اشاره کرد که باید تجربه شوند. تنها پیشنهاد ما به شما همراهان عزیز این است که تا حد ممکن در دنیای عطر و طعم قهوه های مختلف ماجرا جو باشید و خود را با قهوه های جدید به چالش بکشید تا بتوانید مرزهای سبک های مختلف قهوه ها را بشکنید و به یک دنیای جدید از عطر و طعم دست پیدا کنید.

بازخوردها
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.